Garantie / Klachten / Retourneren
Is het product toch niet helemaal naar wens en wilt u kijken naar de mogelijkheden?
We vertellen u hier wat de opties zijn rondom garantie, klachten en retourneren:
Garantie
De garantietermijn gaat in op de eerste dag van levering van het product. Voor het doen gelden van een aanspraak op garantie moet de rekening / factuur, waaruit de aankoopdatum moet blijken, ten aller tijden overlegd worden. De garantietermijn wordt door een reparatie of onderdelenlevering in de garantietijd noch vernieuwd noch verlengd. De garantietermijn op producten verschilt. De garantie die wij verlenen is hetzelfde als die de fabrikant verleent. Wil je aanspraak maken op je garantie dan kunt u ons een mail sturen op info@debiebadkamermeubels.nl.
Van garantie is uitgesloten:
- De normale slijtage van materialen of onderdelen die aan normale slijtage onderhevig zijn.
- Een schade, gebrek of storing welke te wijten is aan een van buiten komende oorzaak of onjuist gebruik door de consument dan wel diens ondergeschikten en/of de eindgebruiker. Als oorzaak van buitenaf wordt mede verstaan de agressiviteit van water en de als gevolg daarvan opgetreden schade of storing.
- Het artikel dient vóór montage gecontroleerd te worden op compleetheid en eventuele schade. Nadien het product is geïnstalleerd, zijn wij niet meer aansprakelijk voor enigerlei schade/gebreken.
- Montage- en demontagekosten vallen niet onder de garantie; de kosten die direct of indirect voortvloeien uit montage of demontage vallen eveneens niet onder de garantie.
De garantie omvat de volgende punten:
- Indien de klachten gegrond zijn, behoudt De Bie Badkamermeubels het recht een keuze te maken tussen het herstellen van de schade, het vervangen van het product of het vergoeden van de eventuele minderwaarde.
- In die gevallen waarin de producten, welke vervangen dienen te worden niet meer in het leveringsprogramma zijn opgenomen, zal door De Bie Badkamermeubels een alternatief worden aangeboden welke qua design het meest overeenkomt met het oorspronkelijke artikel.
- Na het indienen van een klacht, hetgeen direct na constatering dient te geschieden, zal door De Bie Badkamermeubels meteen na registratie een onderzoek worden ingesteld en zal De Bie Badkamermeubels zo snel mogelijk, afhankelijk van de eventuele levertijden een oplossing aanbieden, mits dit overeen komt met de bevindingen.
- Voor gevolgschade, voortvloeiend uit een defect en/of mankement, foutieve installatie en/of plaatsing/gebruik is De Bie Badkamermeubels nimmer aansprakelijk.
Kosten van de installateur
Indien een product opnieuw geleverd dient te worden als gevolg van transportschade, fabricagefout of overige oorzaken, zal De Bie Badkamermeubels er alles aan doen dit in een zo kort mogelijke periode te realiseren. Echter zijn wij wel afhankelijk van onze leveranciers en fabrikanten.
De Bie Badkamermeubels kan niet aansprakelijk worden gesteld of kosten dragen die gemaakt worden door het inhuren van loodgieters, installateurs, tegelzetters, aannemers e.d. die om welke reden dan ook niet verder kunnen met hun werkzaamheden. Dus De Bie Badkamermeubels zal nooit de kosten vergoeden die ontstaan zijn door een product die gebreken blijkt te hebben.
Wat te doen bij schade?
Helaas komt het wel eens voor dat een product schade heeft opgelopen. Dit kan gebeuren tijdens het fabricageproces, de verzending, thuis of tijdens de installatie. Er zijn tal van oorzaken mogelijk. Uiteraard proberen we dit zo beperkt mogelijk te houden door altijd zorgvuldig te werken.
Mocht er onverhoopt toch een schade ontstaan zijn aan één van uw producten, dan vragen wij dit te melden binnen 48 uur na ontvangst van de bestelling op info@debiebadkamermeubels.nl. Graag ontvangen wij foto’s van de schade zodat het direct beoordeeld kan worden.
Hoe sneller u het meldt, hoe eerder wij voor u aan de slag kunnen gaan.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@debiebadkamermeubels.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen de klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Retourneren
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.
U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@debiebadkamermeubels.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Let op:
- Producten die speciaal voor u zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
- Zakelijke aankopen zijn uitgesloten van het retourrecht.
- U bent zelf verantwoordelijk voor het retour sturen en de kosten hiervan.
- De producten kunt u zelf versturen, langsbrengen of in de regio door ons op laten halen. (niet gratis)
- Zorg ervoor dat breekbare producten altijd veilig verstuurd worden.
Voordat u producten retour stuurt, dient dit bevestigd te zijn door De Bie Badkamermeubels.
Dit is een mail waarmee wordt gezegd dat je retour is geaccepteerd, dus niet de bevestigingsmail!
Het product kan onder de volgende voorwaarden retour gestuurd worden:
- Binnen 14 kalenderdagen na levering dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd.
- Compleet, ongebruikt en onbeschadigd
- In de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk (hier mag niet op geschreven worden)
- Producten die speciaal voor u zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
- Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de schade in rekening te brengen.
Wat niet onder het herroepingsrecht valt:
- Tegoedbonnen, die reeds aangemeld zijn geweest.
- Producten die reeds gemonteerd zijn geweest en daarvan sporen bevatten.
- Producten die ernstig beschadigd zijn die verdere verkoop verhinderen.
- Producten waarvan de verpakking volledig verwoest is en/of niet meer aanwezig is.
- Voor producten waarvan de verpakking licht beschadigd is en/of kleine onderdelen missen, vergoeden wij maximaal 50% van het aankoopbedrag.
Retourzendingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, worden niet in behandeling genomen.
Indien het pakket verloren is gegaan tijdens het retour sturen is De Bie Badkamermeubels daar niet verantwoordelijk voor. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te versturen. Is het product dat je hebt ontvangen beschadigd? Neem dan direct contact met ons op.
Retour stuur je op naar:
De Bie Badkamermeubels
Opera 34
5629NC Eindhoven